Knapperige en glutenvrije havermoutkoekjes | Ruut

Knusprige und glutenfreie Haferkekse | Ruut

glutenvrij

 

Johanna 's recept van: glutenfreeerezeptwelt.de

INGREDIËNTEN: voor ongeveer 30 stuks

  • 80 g Ruut cassavemeel
  • 110 g glutenvrije havervlokken
  • 1 theelepel bakpoeder
  • 110 g zachte boter
  • 90 g biologische suiker
  • 3 grote snufjes zout
  • 1 ei, maat L

VOORBEREIDING:

Tip :) Gebruik alleen een keukenweegschaal voor onze recepten en om de bloem te wegen.

  1. Doe alle ingrediënten in een kom en kneed goed met je handen.
  2. Vorm ongeveer 30 kleine balletjes van het deeg en leg ze op twee met bakpapier beklede bakplaten. Druk de balletjes plat met een natte lepel (of vinger) zodat ze ongeveer 3 mm tot 5 mm dik zijn (hierdoor blijven de koekjes knapperig na het bakken).
  3. Bak de koekjes in een voorverwarmde oven op 180°C, boven- en onderwarmte, gedurende 9 minuten. Het is het beste om elke bakplaat afzonderlijk te bakken, zodat ze gelijkmatig kunnen bakken.
  4. Laat de koekjes enkele minuten afkoelen op de bakplaat, leg ze voorzichtig op een rooster en laat ze volledig afkoelen.
  5. Bewaard in een koektrommel blijven de koekjes minimaal 1 week krokant.

 

Terug naar blog
5 reacties

Hallo Elisabeth,
Danke für deine Rückmeldung. Es freut uns sehr, dass dir die Kekse so gut geschmeckt haben und die Idee mit den Haselnüssen und der Himbeermarmelade klingt perfekt-müssen wir auch mal testen ;) Vielen Dank! Liebe Grüße, Johanna vom Ruut-Team

Ruut

Hab noch etwas geriebene Haselnüsse in den Teig dazugegeben und in die Mulde etwas Himbeermarmelade…sehr lecker :-)

Elisabeth

Sehr lecker und simpel. Ich habe die Kekse gerade ohne Ei gebacken, stattdessen habe ich 80g Quittenmus genutzt (funktioniert wie Apfelmark).
Lediglich die Backzeit musste ich auf ca. 15 min verlängern. Ich könnte mir noch vorstellen, die Butter durch Mandelmus zu ersetzen, vielleicht beim nächsten Mal.

Tatjana

Hallo Alisa, leider haben wir bisher keine erprobte vegane Variante für die Kekse. Aber die Butter kannst du mit Sicherheit durch pflanzliche Margarine ersetzten. Bei dem Ei stellen wir es uns eher schwierig vor. Du kannst mal in unserem FAQ Bereich die Frage 12 lesen, vielleicht hilft dir das weiter. Liebe Grüße, dein Ruut-Team

RUUT-Team

Hallo,
ich würde gerne die Kekse backen, vertrage aber kein Ei und Butter. Habt ihr eine Idee für eine vegane Alternative hier?
Danke

Alisa
Reactie plaatsen

Let op: opmerkingen moeten worden goedgekeurd voordat ze worden gepubliceerd.

Wat u misschien ook leuk vindt